Orzola

30 november 2017 - Lanzarote, Spanje

we staan op met een mooie zon en kunnen ontbijten op ons terras, we hebben er zelfs twee. We zitten in een klein dorpje met 1 supermarkt en 3 restaurants, vlak aan een mooie lavakust.

Onze bungalow is luxe en ligt juist aan het zwembadje.

Na het ontbijt maken we een mooie wandeling langs de kust, het is hier echt zeer ruw en volledig vulkanisch. Zwarte rotsen en op de achtergrond uitgedoofde kraters.

Na de middag gaan we naar Orzola, het noordelijkste punt van het eiland. Het is een vissershaventje en je kan er de boot nemen naar La Graciosa een eilandje. Dit houden we voor ern andere keer. We hebben honger dus gaan we tapas eten op een terrasje aan de haven. We nemen de specialiteiten, lapas, een soort piramide schelpen, mosselen, pimente de padron, kleine gebakken groene pepertjes, papas arrugada con mojo, aardappelen in zout gekookt met groene en rode saus, en pan con tomate, brood met tomaten. Dit zijn hier de meest gekende specialiteiten. Het is veel maar heel lekker. En vooral alles met massa’s look.

Als we gedaan hebben met eten lost er juist een vissersbootje zijn vangst, tonijnen. Grote vissen die nog op een zeer primitieve manier gelost worden.

We gaan nog een koffie drinken op de terugweg in een beachbar op het strand. Heel leuk ,wel geen Italiaanse koffie, jammer.

Het wordt hier om zes uur donker, eerst naar de supermarkt en dan naar huis. We hebben geen honger meer en slaan het avondeten over. Het was een zeer aangename eerste vakantiedag.

Weer: zon en wolken, 20/22 gr.

1. Martine Verhust:
    1 december 2017
    Genieten maar !
    Kus Johan en Martine
  2. Eva:
    1 december 2017
    Zal ik je sneeuw voor jullie deur ondertussen ruimen 😋
    Geniet er van!
    Gr van ons