Snorkelen

15 januari 2018

Vandaag naar la réserve marine de Cousteau. Een zeenatuurpark. Ik ga alleen, Eddy is niet zo een zwemmer. We zijn maar met vier en de bestuurder en tevens gids.

We vertrekken naar le jardin japonais, zo genoemd omdat er waaiervormige algen en koralen zijn. De gids duikt mee wat zeer gemakkelijk is want hij neemt mij op sleeptouw. En toont mij allerlei mooie speciale vissen. Ik kan ontspannen liggen op het water op een drijvende tube. Mijn masker is integraal, dus ik kan gewoon ademen. Gemakkelijk. Er zijn veel gekleurde vissen maar het koraal is vele tinten van beige en bruin. Niet zo indrukwekkend als in Curacao en zeker niet als in Bali.

Dan duiken we ook nog op een andere plek achter twee eilandjes. Hier ook veel gekleurde vissen, mooi. En een laatste duik voor schildpadden. Iedereen blijft op de boot behalve een man die op zoek gaat naar schildpadden. Er zijn er hier weinig. We hebben geluk want we kunnen er een zien op de bodem een kleine met zo een toeter onder water.  Na twee uren terug aan land. Het was toch wel de moeite waard, door de vele vissen. En de groep was ook zeer plezant en hulpvaardig.

Eddy heeft ondertussen een wandeling gemaakt langs de kust. Het was niks voor hem geweest want je moet toch wel graag in het water zitten en vooral geen schrik hebben want er zijn de golven, de wind en de stroming.

We doen boodschappen en zijn allebei moe, we lunchen en nemen een middagpauze. Straks iets gaan drinken bij Chantal, een bar aan een mooi strandje. We zien een mooie zonsondergang

Weer zeer warm en zonnig.

1. Nadine en Oscar:
    16 januari 2018
    Moet heerlijk zijn van zo dichtbij en in de vrije natuur kunnen rondkijken onderwater
    Groeten
  2. Charlotte:
    16 januari 2018
    Het ziet er daar echt super uit!!!