Vulkaaneiland

9 december 2017 - Lanzarote, Spanje

7/12 gaan eten bij een Franse die eens per week een vast menu geeft en iedereen samenzet. Het waren bijna allemaal Fransen. Ze hebben ook veel muziek gedraaid van hun Johnny Halliday, die juist gestorven was. Het was een leuke avond.

8/12 we bezoeken het eiland. Eerst naar Teguise, we passeren een wel zeer bijzondere tuin, met allerlei rommel, beelden enz, een uniek zicht. Dan gaan we naar Teseguite  waar we rare rotsformaties zien, een beetje zoals de gran canyon maar veel kleiner. Dan naar de cuevas de las naturalistas. Grotten ontstaan in de lava. We komen dichter bij het nationaal park van Timanfaya. Overal lavavelden en uitgedoofde vulkanen

En dan verder naar el golfo. In een leuk restaurant aan zee eten we terug tapas. Heerlijk in het zonnetje en dan gaan we naar el golfo een soort meer naast de zee in fel groen. We wandelen door het witte stadje. Alles is hier in dezelfde stijl op Lanzarote. Alle huisjes zijn in laagbouw en wit. Het is een mooi eiland alhoewel het eigenlijk bijna een woestijn is. Er staat alleen begroeiing waar de mensen water kunnen geven.

Weer: zeer aangenaam met veel zon  en een beetje wind 20/22 gr

1. Merel Laethem:
    11 december 2017
    Wat een prachtige foto's!!! Ik krijg meteen zin om te vertrekken ... als ik mijn voordeur al uit raak nu hier al minstens 10cm sneeuw ligt ...