Bezoeken, mooie natuur en afschuwelijke toeristenoorden.

5 december 2018 - Tenerife, Spanje

Zondag bezoek aan het noordwesten van het eiland. Typische dorpen aan zee en de 1000 jaar oude drankenboom in Icod de los Vinos. Een mooi stadje,met authentieke huisjes. En dan verder naar Garachico, ookeen dorpje aan de kust. De storm had hier veel kapot gemaakt. Het restaurant waar we wilden gaan eten was gesloten , er zaten geen ramen of deur meer in en de afsluitingen langs de kust waren volledig weg. Het noorden is groen en nog typisch, wel veel meer bebouwd dan wanneer wij er voor het eerst waren.

Dinsdag. Aar de andere kant van het eiland, het noordoosten. Voor het eerst bezoeken we Anaga. Een nationaal park. Supermooi met heel kleine kronkelbaantjes, en een klein dorpje zonder winkel of cafe aan het einde. Het gelijkt erg op La Gomera. Het Tenerife van vroeger, met prachtige natuur. Wel moeilijk te bereiken, en bochten!!! Dan terug langs playa Las Teresitas, een mooi zandstrand met een klein luxe cafeetje. Terug naar ons appartement, langs een lelijk industriegebied en niet te geloven maar file.

Woensdag verhuis naar het Zuiden. Langs de westkant. Tot Masca mooi, maar dan de afdaling naar los Gigantes, ook nog te doen. En dan los Gigantes, 10 jaar geleden een rustig dorpje, nu een verschrikking. En dat vanaf los gigantes tot  voorbij Los Americas. We verbleven vroeger in Adeje, nu echt te mijden. Sorry aan alle mensen aan wie we dit ooit aanbevolen. Gans die kust is volgebouwd, moesten ze kunnen ze bouwen tot op de kam van de berg. Een verschrikking. We houden ons hart vast voor ons verblijf.

We hebben gelukkig goed gekozen, het is een golfresort aan de kust. Santa Barbara resort, heel leuk, en zeer mooi appartement met een promenade en een mooi zwembad. Een appartement met hotelservice. Oef! En hier is het wel bebouwd maar rustig en geen echte hoogbouw. Een aangenaam resort, leuk om onze vakantie te eindigen om eens iets te kunnen gaan drinken of iets te gaan eten. Een echt vakantiegevoel. Er zijn hier twee golfterreinen. Niet dat we er iets aan hebben, maar het is luxueuzer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tancha: