Mont Ventoux

29 september 2017 - Mont Ventoux, Frankrijk

Eerst zwembad en dan genieten van de lekkere specialiteiten. Focaccia met aubergine en geitenkaas en een slaatje. We eten hier zeer goed. Er zijn. Hier veel zeer lekkere olijven, tapenades, geroosterde poivrons enz. Er is hier een superlekkere bakker met heerlijke koeken, un sacristain, un napolitain, un chausson aux pommes, un pain au chocolat etc...

Eddy is er verzot op. Hij proeft er iedere dag twee. Ik proef er alleen van.

In de namiddag met de auto naar de Mont Ventoux. Het is zalig weer en we zien de fietsers puffend toekomen. Daarna gaan ze op cafe een ferme pint drinken. Het zijn kraks en er zijn ook veel oude knarren die nog naar boven klimmen. Chapeau.

De Mont Ventoux is een heel mooie berg en het uitzicht is enig. En de bossen krijgen heel mooie herfstkleuren. The Indian Summer van de Provence. Het is hier heerlijk. Geen wonder dat er zoveel Belgen hier willen komen wonen. Ik zou het hier ook naar mijn zin hebben. Wel heel duur om een huis te kopen.