Maison du café

12 januari 2018

Eerste bezoek guadeloupe. Eerst naar de supermarkt, de carrefour. Je vindt er alles zoals thuis. Dan een beetje rusten en eten. Het is warm onder de middag.

We zetten een schaaltje met suiker op ons balkon en de vogeltjes komen erop af. Super om te zien.

In de namiddag naar la Grivelière, la maison du café. Een heel klein steil baantje. We nemen twee autostoppers mee, die in de vallei wonen. Onze kleine auto geraakt met moeite op de heel steile weg. Wanneer we aan het huis van de autostoppers zijn, kan onze auto de bergop niet meer aan, dus iedereen uitstappen. Eddy rijdt de steile helling alleen op.

Een super enthousiaste reisgids vertelt ons over de koffie en over de planten in Guadeloupe. Het is hier enig mooi, met een vallei met een grote rivier en prachtig oerwoud. We zijn helemaal onder de indruk. De rondleiding duurt 2 uren, uiterst interessant. Op het einde krijgen we een 100% Guadeloupiaanse koffie. Sterk spul. Het was super.

Dan stoppen iin een kleine baai petite anse, en drinken iets terwijl we naar de zonsondergang kijken.

In het hotel drinken we een glaasje wijn met Fransen die er ook verblijven. Interessante mensen. We eten in ons huisje. Om 9:30 kruipen we in bed. In Belgie is het vijf uur later. Dus 2:30 s’nachts.