Regen , dus verandering van programma

13 januari 2018 - Pointe-Noire, Guadeloupe

deze morgen plensbuien, dus gewacht tot de moddag. Toch vertrokken naar Point Noire, een typisch dorp met oude golfplaten huisjes, zoals vroeger. Ze staan wel te verkommeren want de mensen wonen er niet meer. Dan naar Plage caraibe. Een mooi plaatsje met verschillende restaurants en een keienstrand met bomen en picknickplaatsen. We zien een foodtruck met pannekoeken . Een Bretoens meisje verkoopt heerlijke zoute en zoete pannekoeken. Super zo aan het strand. Dan even liggen en mijn eerste snorkelbeurt in de zee. De zee is warm. Maar er is niets te zien in het water, te troebel en te veel zand.

Dan naar cascade des Ecrevisses. Een mooie waterval, aangegroeid door de regen, en een prachtig bos vol met epyphyten. Er groeien zeker vijf verschillende soorten per boom. Enig. We blijven nog wat kijken aan de rivier. Dan terug naar ons huisje. We drinken eerst nog  jus local en een koffie voor Eddy. We stoppen bij cap Creol, een winkel waar ze visproducten verkopen. We kopen rillettes de crabe en Marlin mariné coco , citron. We eten het met wat brood. Veel honger hebben we niet, door de pannekoeken.

Weer zzer wisselvallig. Maar zo een regenbui is wel plezant. Iedereen doet gewoon door, behalve als het te hard gaat , dan schuilen ze. In een twee drie ben je terug droog en verfrist.