Wandelen

2 februari 2018

Gisteren  een kustwandeling in Cas en Bras. Naar Donkey beach. Mooie cactussen en een verwilderd strand met verlaten boot.

Vandaag naar Marigot Bay. Er liggen nieuwe superjachten. . Er is er zelfs een die’one more toy’ heet. Van decadentie gesproken. Het is een megajacht.

We gaan naar het strand aan de overkant en maken van daaruit een wandeling naar de top van de berg. Zware tocht die mangotrail. Vooral door de warmte. Wel een mooi uitzicht op de haven. De terugtocht is makkelijker.

We gaan een laatste keer gaan eten aan de zee bij Spinnakker. Lekker.

Conclusie: Saint Lucia was een prachtige en zeer contrastrijke bestemming. De landschappen en de jungle waren super, de mensen uiterst vriendelijk zeer typisch. Hier staan rijk en arm naast elkaar. Krotten met golfplaten en nog nooit geziene weelde. En toch hadden we niet de indruk dat er afgunst was. De luceanen blijven vriendelijk en hoffelijk. Er zijn ook geen bedelaars of  arrogante Verkopers

De stranden waren niet wat wij noemen paradijselijk want ingenomen door luxeresorts, een pluspunt voor ons, alle stranden zijn publiek. Dus geen privestranden voor de allerrijksten. saint Lucia is de moeite waard om te bezoeken , al is er weinig te doen, want nog niet ontgonnen. Je moet mee met de massa toeristen van de cruiseschepen. Alle excursies zijn hier met gidsen. Maar dat geeft werk aan de locals.

Morgen verhuizen we naar Martinique.

1. Nadine en Oscar:
    3 februari 2018
    Een goed vlucht gewenst aan de trekvogels.
    Blijf maar daar in de warmte want hier wordt het koud
    Groeten
    Nadine en Oscar