Saint Lucia here we come

27 januari 2018

deze morgen vroeg op om 4:45. We moeten onze vlucht halen naar Saint Lucia. Een klein propellervliegtuig brent ons naar Castries, de hoofdstad. Hier heel anders dan in Guadeloupe. De sfeer is er uiterst relaxed. Eerst een grondige check met veel vragen op zijn Engels aan de douane. Waarom, hoelang, waar verblijven juliie. Maar alles heel vriendelijk. Onze auto verhuurder is ook relaxed, weinig poespas en weinig papier. We rijden met een suzuki Jimmy. Ons appartement is nog niet klaar dus rijden we naar een strand op aanraden van onze eigenaar. Superdruk, parasol naast parasol, Blankenberge in het kwadraat met allemaal toeristen die aangvoerd worden met minibusjes van uit de cruiseschepen. Ben ik blij dat ik geen cruise doe.

We eten daar wel lekker, want we hebben het ontbijt overgeslaan. Dan vertrekken we met onze jeep op zoek. Aar rustiger oorden. De mensen zijn hier super hoffelijk en vriendelijk. Vooral in het verkeer, laten ze je voorgaan enz..

Je kan ook gemakkelijk een praatje maken met de locals, ze verkopen dingen maar dringen niet aan. Ze hebben hier meestal dreadlocks zoals in Jamaica. Ze zien er ook zo uit met hun mutsen enz boven hun dreadlocks.

Na veel onverharde wegen, gelukkig hebben we een jeep , komen we aan een mooi stran Cas en Bas, waar een gezellige drukte heerst met mensen van alle slag, kitesurfers, verkopers, veel honden en paarden. Een mooi strand zonder gebouwen.

Bij het rondrijden viel ons vooral op wat een fantastische huizen er hier staan. Zeer groot en zeer speciaal. Echt voor de hele rijken van onze planeet. En ook superresorts, met ongelofelijk veel luxe. Wat wel goed is, is dat alle stranden publiek zijn. Morgen gaan we naar het windhammer resort, een luxe kot waar kamers meer dan 400 euros de nacht zijn. Wij in ons bescheiden appartementje, mogen er ook gebruik van maken en er zelfs gaan ontbijten of eten en gebruik maken van het strand enz. We zien wel wat het geeft morgen.

Deze avond eten we hier, er is hier een kok die zwitsers geschoold is, de zoon van het appartement. We zien wel wat het wordt.

Onze studio is klein en wat oudbollig en basic, maar met een mooi terras. Wel veel mugjes bij valavond. Ik ga maar eens naar binnen voor ik doodgebeten wordt.

Weer bewolkt en minder warm dan in Guadeloupe. Aangename temperaturen.