Moeilijk te bereizen

28 januari 2018

Gisteren , lekker gegeten , het was fijn met plaatselijke specialiteiten. We hebben conch geproefd, van die grote schelpen waar ze in blazen.

Deze morgen op zoek naar een wandeling, maar niet gevonden , dan verder gereden naar de andere kant van het eiland. Grande anse proberen bereiken , waar de schildpadden eieren leggen, maar de weg was zelfs voor onze jimmy te moeilijk.

Wel een heel mooi uitzicht en de mensen bekijken ons, maar zijn vriendelijk.

Dan naar het meer toeristische stuk , naar Pigeon island, een historisch park waar de Engelsen en de Fransen vochten om de eilanden. Niet echt de moeite.

Het eiland is moeilijk voor individuele reizigers, alle mensen reizen met een gids en zien alleen de supertoeristische plaatsen. Of blijven in hun all inclusive resorts en vreten zich te pletter. Niet echt onze stijl van reizen.

Buiten de toeristische plaatsen, zijn alle wegen functioneel, om naar huizen te gaan , maar niet om iets te bezoeken. De natuur is hier nog zeer ongerept, maar je kan er niet in. Alleen ernaar kijken. Maar dit is ook al de moeite. We gaan onze reisstijl moeten aanpassen , hier.

Deze avond is er een stortbui geweest, het viel met bakken uit de lucht. Je zag geen vijf meter ver. Indrukwekkend. Het weer is hier iets koeler en er zijn veel wolken. Dit verkoelt een beetje.

1. Nadine en Oscar:
    29 januari 2018
    Ja echte avonturiers deinzen voor niets terug.
    Veel kijkgenot dan maar.
    Hier zijn de wegen goed maar de natuur betekend niets
  2. Eechaute christine:
    29 januari 2018