Wanneer winnen we met de lotto?

30 januari 2018

bezoek aan de resorts en marinas en stranden van de happy few.

We gaan naar de pitons kijken, het beeld van Saint Liucia ,en unesco werelderfgoed.

Het is niet ver ongeveer 40 km maar de banen zijn zo moeilijk dat je er 1:30 uur op doet. Dus eerst stoppen we in een baai met mega yachts, Marigot bay. Er zou er een van Beyonce tussen zijn. We drinken een koffie in stijl. Allemaal blanken, je kan alleen binnen als blanke, of om er te werken.  En niet eens zo duur.

Dan rijden we door een prachtige jungle en komen veel golfplaten huisjes tegen . Het contrast is enorm. En de mensen hier blijven supervriendelijk, ze zwaaien en zeggen hello.

Dan naar Anse Chastenet waar de twee duurste resorts zijn van Saint Lucia. Vermits je op alle stranden kan, kunnen we hier ook naartoe. We drinken iets in de malse zetels met zicht op zee. En we zien in de verte Jade resort,het duurste. Je kan er ook gaan lunchen, maar we zijn er niet echt op gekleed.

Dan naar la Soufrière en de pitons. Een kronkelbaan om u tegen te zeggen. Met putten en gaten. Eddy is er een krak in, ik voel mij gelijk in een rally. We stoppen bij een paar uitzichtspunten op de pitons, zeer mooi. De begroeiing is fantastisch. Zo ongerept hebben wij het nog niet gezien. Dan naar Sugar beach, een parelwit strand tussen de twee pitons. We moeten onze auto laten staan aan de gate van het Viceroy sugar beach resort. We gaan te voet naar het stran. Een mooi resort en een prachtig terras. We eten er iets met een superbediening. Vermits we voor meer dan 50 dolllar gegeten hebben , kunnen we met een tuktuk terug naar boven.  Wanneer winnen we met de lotto? Het moet heerlijk zijn om eens in die resorts te verblijven. Maar niet getreurd,we hebben hun strand  en hun restaurant ook gezien.

Het was een prachtige dag, wel moeilijk om te rijden.

Het weer is hier zeer aangenaam, af en toe regen , en zalig warm.

1. Eechaute christine:
    1 februari 2018
    geld speelt geen rol voor sommigen dat heb ik al meermaals ondervonden als je
    regelmatig weggaat
    ik ben al blij met mijn nieuwe knalrode sakoche van Michael Kors
    Christine