Pink plantation house

29 januari 2018

vandaag naar de markt en de hoofdstad Castries. Een reuze cruiseschip is aangemeerd. Enorm.

We slenteren door het stadje. Een typische markt met raar fruit en rare groenten. Een wirwar van kraampjes en mensen. En iedereen supervriendelijk en niet opdringerig.

Dit zijn de vriendelijkste mensen dat we ooit ontmoet hebben op reis en heel beleefd, en hulpvaardig. Ze gaan zelfs met je mee als je iets niet vindt.

Dan naar pink plantation house. Moeilijk te vinden en supersteil wegje. Gelukkig hebben we een jeep. Een heel mooi gebouw van 130 jaar oud, waar een keramiste tentoonstelt en waar je op een mooi terras kan eten. Heel lekker en bediend als in de koloniale tijd. Het is een superervaring.  Er is ook een mooie tuin en een prachtig zicht op Castries. Blijkbaar is het het meest romantische restaurant van het eiland. Dit is zeker waar.

We gaan daarna nog kijken naar de zonsondergang bij ons hotel. Mooi stran tussen twee grote resorts.

Weer, regen en zon , uiterst wisselvallig. Koeler oef.

1. Johan:
    30 januari 2018
    Beste Fabie en Eddy,

Dit deel van het eiland (te zien aan de foto's, te verstaan ut wat jullie schrijven) lijkt mij wel jullie "cup of thea". En zo 'n Jimmy is tenminste een echte jeep (die er ook nog plezant uitziet).

Groetjes van ons beiden (en vandaag ging de zon voor het eerst in weken, in maanden wellicht, schijnen),

Johan & Martine