31/8 tot 14/9 Alpes Martimes

13 september 2019 - Briançonnet, Frankrijk

Tussenstop Hotel Emile Job , Montmerle sur Saône. Mooi gelegen logis de France met lekker eten en mooi terras. Kleine te warme kamers met slechte bedden.

Brianconnet, camping in volle natuur op 1000 m. Ver van alles, te ver 40 min om een eerste winkel te vinden, bijna zoals in Australië.

1: fietsuitstap naar Saint Aubain, met la clue, een diepe kloof. Spectaculaire baan.

2: Castelane voor boodschappen, mooi en gezellig.

3: fietstocht naar  Entrevaux, zeer steil, we komen bijna niet over de cols van soms 16 to 19 % voorde hoogste, mooi stadje van Vauban. Na 40 km . Gelukkig terug want batterij is juist plat aan de camping.

4: Gorges de Daluis tot aan Guillaumes. Enig mooi en indrukwekkend. Guillaumes mooi stadje. Met de auto.

5: Gorges de Cians tot Valberg en terug langs  Péone. Zeer ruw en ongerept. Valberg, eerste skistation als je van Nice komt. Met de auto

6: met de fiets tocht D 2 , van de camping naar clue d Aiglin en Sigale. Indrukwekkendste en diepste kloof.

7: met de fiets D3 van Valderoure naar Gréolières. Lekkere echte salade nicoise gegeten onder de lindeboom van hotel le relais. Heel mooi stadje.

Weer: heel goed, 2 dagen regen, s avonds te fris om in een tent te slapen. Maar we hebben een huisje met verwarming.

Streek: we komen zeker terug maar dan op een camping niet ver van een stadje. We wisten niet dat er zo desolate streken waren in Frankrijk. Echt het grote niets. Maar de natuur is hier enig.

Minpunt, de camping ligt te ver van de bewoonde wereld.

1. Nadine en Oscar:
    13 september 2019
    Drukke fietsweek, goede test voor de accu's en de sportmens. Geniet van het mooie en de rust
    Groeten
    Nadine en Oscar
  2. Lonelytourist:
    14 september 2019
    Ver van de bewoonde wereld is ook een groot pluspunt!!!