Van 14/9 tot 5/10 Forcalquier

21 september 2019 - Forcalquier, Frankrijk

Mooie camping met groot rond verwarmd zwembad. 25/26 gr. Te doen om te zwemmen.

1: markt op maandag. Een echt grote Provençaalse markt. Wel ook veel brol maar enkele leuke standjes.

2: fietstocht naar Saint Etienne des Orgues - Cruis- Sigonce-Forcalquier. Mooie landschappen met zicht op de montagne de Lure.

3: montagne de Lure met de auto. En stop in Notre Dame de Lure. Een enig mooi Romaans kerkje omgeven door reuzenbomen. Zeer stemmig.

4: fietstocht naar Banon. Een super boekenwinkel. En heerlijk ijs ernaast. Lavendel- basilicum-vijgen enz. Heel lekkere speciale smaken.

Via Lardiers en l’ Hospitalet. Om terug te keren ons vergist van stadje. We kwamen van langs om dichter van Le Mont Ventoux vooraleer we het beseften. Uiteindelijk fietstocht van 70 km. Bek af!!!!

5: boerenmarkt in Forcalquier op donderdag namiddag. Heerlijke producten gekocht. Allemaal bio. Ze zijn hier volledig de toer van de bio aan het opgaan. Heel stemmige markt. Hebben speciale zaadjes van tomaten gekocht.

6: boeken lezen , aperitieven, lekker eten, niets doen.

Weer: zeer zonnig. Nu bewolkt en zondag regen.

1. Johan:
    22 september 2019
    Beste Frankrijk-explorateurs, nou-nou, dat is nogal een programma, bravo hoor. En boeken gekocht meen ik te begrijpen. Tot binnekort, heel veel groetjes uit 't Belgenland (dat tot een paar uur gelden even regenvrij was als La Douce France),

Johan & Martine