Athene en de Cycladen.

4 mei 2019 - Athene, Griekenland

Vlotte reis naar Athene en verblijf in B4B hotel met zicht op de Akropolis vanop het dakterras. Mooie moderne kamer, zonder uitzicht maar met een lekker ontbijt. Ideaal om Athene te voet te verkennen. S’avonds naar een leuke bar Brettos met een gezellig interieur van flessen. We proeven op aanraden van een koppel Nederlanders Ouzo black label van 50 gr. Amai straf spul, maar met veel ijs wel heel lekker. Dan gaan eten bij mani mani, een gezellig restaurant in een herenhuis. Een geslaagde eerste avond.

Vandaag bezoek aan de Akropolis met een gids. Zeer goed georganiseerd met Get your guide. Een aanrader.

De Akropolis is enig, en met ongelofelijke uitzichten op Athene. Er is wel klimwerk aan en heel veel volk.

We eten een Griekse salade in een taverne Dioskouroi, onder de bomen en er komt een groep muziek spelen en zingen, de sfeer zit er echt in. We wandelen langs de Plaka en  Monasteri. De oudste wijken van Athene. Kleine smalle straatjes, gezellig maar allemaal een beetje verwaarloosd, de tijd is hier echt blijven stille staan. Ook wat ze hier nog verkopen in de winkeltjes.

We eindigen bij het parlement voor de wissel van de wacht. Echt super, de kledij de ernst van de mannen in rokjes. De ceremonie. En op het einde een militair die de plooien van de rokjes bij beide bewakers goed legt en ze in de juiste houding zet. Heel speciaal.

We eten in een gezellige bar Kalamaki, grill met superlekkere frietjes, misschien zelfs beter dan de Belgische, voor 26 euro, heel goedkoop en lekker hier voor een grootstad. En we kunnen buiten zitten.

Weer zeer aangenaam zomerweer.

1. Eva:
    4 mei 2019
    Mart vindt de mannen super grappig en doet ze na.. hilariteit alom! Have fun daar!
    Mart groet : 🎂❤️💩😻💄🧠🦷👅👁👀👄💋👍👍👍👎🏿👌🏾👋🏻
  2. Tancha:
    7 mei 2019
    Better chips than Belgium ... impossible!!