Lanzarote , het zuiden

9 maart 2019 - Yaiza, Spanje

Aangekomen in Volcan y mar in Yaiza, een groot appartement met twee slaapkamers in een heel mooi wit dorp tussen de vulkanen.

Het weer is kouder en wisselvalliger, bewolkt en zon. We zonnen aan Playa Papagayo, een reeks idyllische stranden omgeven door rotsen. Om er te komen moet je drie euros betalen en dan rondhotsen op onverharde wegen. De max voor Eddy, vooral dat we een grotere auto gekregen hebben een opel meriba Turbo. We gaan nogal vooruit.

Ook bezocht El golfo met zwarte stranden en zeer spectaculaire kustwandelingen en het verlaten dorp Tenesor.

Leuke haventjes, puerto Calero en puerto Rubicon. Gezellige terrassen en lekker eten, en luxe jachten.

Het zuiden van Lanzarote is toeristischer dan het noorden maar zeer verzorgd, met nette straten en mooi wit geschilderde huisjes en geen hoogbouw. Ze mikken hier op de rich en famous. Ook eens plezant.

Morgen verhuizen we naar Playa Blanca, naar een hotel Iberostar, Lanzarote Park, om in schoonheid, deze prachtige en zeer afwisselende reis af te sluiten.

Ze voorspellen mooi en zonnig weer, dus joepie, genieten maar.

1. Nadine en Oscar:
    9 maart 2019
    Altijd meegenomen dat mooi weer
    Haasten jullie vooral niet om af te sluiten want hier is nat en koud .
    Geniet daar maar verder
  2. Eva:
    9 maart 2019
    Jippie de kids kijken al uit naar jullie terugkomst 😉
  3. Johan:
    14 maart 2019
    Auto-rodeo, in afwachting van een eigen jeep? Het ideale systeem om te weten te komen of zo 'n mobiel jullie zou bevallen.

Groetjes,
    Johan

P.S.
    Komen jullie vandaag terug naat 't fiere vaderland ?