Een heel mooie week

28 september 2019 - Forcalquier, Frankrijk

1: abdij van Salagon in de regen. Een mooi Romaans geheel met kruidentuin en tuinen van alle continenten.

2: orgelconcert in de kerk van Forcalquier. De hits van Bach, de trouwintro enz. Allemaal bekende stukken met een beetje uitleg en een scherm waar je de organist kon volgen. Amai echt handen en voetenwerk.

3: fietstocht naar het observatorium langs mooie baantjes en dorpjes. Saint Michel l’Observatoire.

4: les ocres a velo. Heel mooie fietstocht vanaf Rustrel. Langs de okergele rotsen en langs Roussillon. Het okerdorp. En geklasseerd als een van de mooiste dorpen van Frankrijk. Hier weer wijngaarden en lavendel. Zeer goed aangeduid.

5: biomarkt op donderdagnamiddag met het lekkerste varkensvlees ooit. Topkwaliteit. Taart en ijs in modern ijssalon in de straat recht voor de kerk.

6: met de auto naar le Colorado Provençal. Een mooie wandeling langs de okerrotsen. En dan naar de okermijn van Buoux. Indrukwekkend en leerrijk. Een pannenkoek in wat wij het mooiste dorpje vinden. Simiane-la-Rotonde. Een kasteel, heel steile straatjes en oude huizen op een heuvel. En geen auto die er in kan. Supermooi.

Weer: supermooi zonnig weer.